تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

Pascal؛ فصل جدید سرعت انتقال اطلاعات در کارت‌های گرافیک

کارت‌های گرافیکی همیشه به حافظه‌های بسیار سریع نیاز دارند. درحالی که در طول سال‌های گذشته کامپیوترها از رم‌های DDR3 استفاده می‌کردند، روی کارت‌های گرافیکی از حافظه‌های GDDR5 استفاده می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد شرکت NVIDIA قصد دارد در نسل جدید کارت‌های گرافیکی خودش که با اسم رمز Pascal شناخته می‌شوند، فصل جدید از سرعت انتقال اطلاعات را به نمایش دربیاورد. براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت می‌خواهد از نسل دوم (High Bandwidth Memory (HBM برای انتقال اطلاعات با سرعت بیشتر استفاده کند.

برای مطالعه بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید

در نسل جدید کارت‌های گرافیکی NVIDIA از نسل دوم HBM‌ استفاده شده که سرعت انتقال اطلاعات را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

اولین بار شرکت AMD از HBM در کارت گرافیکی Fiji XT که برپایه‌ی کارت‌های گرافیکی سری Fury ساخته شده‌اند، استفاده کرده بود و توانست عمکرد فوق‌العاده‌ای را در زمینه‌ی پهنای باند به وجود بیاورد. به نظر می‌رسد که شرکت NVIDIA‌ توانسته این تکنولوژی را بهبود ببخشد و کاری کند که برخی از کارت‌های گرافیکی از ۱۶ گیگابایت حافظه پشتیبانی کنند.

به احتمال زیاد این شرکت توانسته از نسل دوم HBM در محصولات خودش استفاده کند که سرعت آن‌ها چهار برابر بیشتر از حافظه‌های DRAM است. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در هر پین به دو گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید. به نظر می‌رسد که NVIDIA در کنفرانس تکنولوژی کشور ژاپن شرکت کرده و دست‌آورد جدید خودش را به نمایش درآورده است. این شرکت توانسته پهنای باندی برای انتقال یک ترابایت بر ثانیه را به وجود بیاورد که این مقدار دو برابر بیشتر از میزان حجم انتقال اطلاعات در کارت گرافیکی Fury X شرکت AMD‌ است.

البته استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه تنها روی برخی از کارت‌های گرافیکی بسیار سطح بالا امکان‌پذیر خواهد بود که قیمت بالایی هم خواهند داشت. در حال حاضر بیشتر کارت‌های گرافیکی که توسط بازی‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۲ یا ۴ گیگابایت رم دارند و هر کارت گرافیکی که با HBM راهی بازار شود، یک ارتقا بسیار بزرگ برای بسیاری از بازی‌کننده‌ها به شمار می‌رود که هزینه‌ی زیادی برای آن‌ها خواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد که شرکت AMD هم قصد دارد برای رقابت با NVIDIA محصولات جدیدی را معرفی کند که به احتمال زیاد جایگزین کارت‌های گارفیکی Fury خواهند شد.

هر دو شرکت NVIDIA و AMD‌ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ محصولات جدیدی را راهی بازار خواهند کرد.


  • yasin mojarrad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی