تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

با این نرم‌افزار یک تصویر پروفایل به یاد ماندنی انتخاب کنید

گروهی از محققان دانشگاه MIT موفق به طراحی الگوریتمی شدند که می‌تواند میزان خاطره‌انگیزی و ماندگاری یک تصویر را تشخیص دهد.

دانشمندان امیدوار هستند که اطلاعات به دست آمده از این تحقیق ممکن است روزی در کسب درک بهتری از توانایی مغز انسان در تشکیل خاطرات کمک کند.

وقتی که می‌گویید تصویری در ذهن شما حک شده، در واقع مبالغه نمی‌کنید. براساس تحقیق جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه MIT انجام شده، بعضی از تصاویر قدرت ماندگاری خاصی در ذهن انسان دارند که آنها را به یادبودهایی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. حالا این تیم یک سیستم هوش مصنوعی بسیار جالب طراحی کرده که می‌تواند نحوه‌ی ماندگاری یک تصویر خاص را در مغز شما پیش‌بینی کند و همچنین اینکه حدس بزند چه جنبه‌هایی از آن بیشترین و عمیق‌ترین تاثیر را بر ذهن شما می‌گذارند. آنها به کمک تکنیک یادگیری عمیق و یک الگوریتم بسیار پیشرفته به این موفقیت دست یافتند. به این ترتیب، یک کامپیوتر می‌تواند با ساز و کاری مشابه مغز تشخیص دهد که یک تصویر تا چه میزان خاطره‌انگیز و ماندگار است.

خودتان هم می‌توانید این تکنولوژی را امتحان کنید. کافی است به وب‌سایت LaMem Demo بروید و در آنجا تصویری را آپلود کنید. نرم‌افزار آنها امتیاز میزان ماندگاری آن تصویر را به شما اعلام می‌کند. این محققان به صورت آنلاین روی جمعیت زیادی بالغ بر ۵۰۰۰ شرکت‌کننده آزمایشی انجام دادند و پس از آن این ابزار را ساختند. به هر یک از این افراد تصاویری داده و از آنها خواسته می‌شد آن را تحلیل کنند. سپس از آنها می‌خواستند وقتی که یک تصویر آشنا را می‌بینند، کلیدی را فشار دهند. این داده‌ها در کنار ویژگی‌های خاص تصاویر قرار گرفتند و براساس آنها به یک امتیاز میزان خاطره‌انگیزی بین صفر تا یک رسیدند.

دانشمندان امیدوار هستند که اطلاعات به دست آمده از این تحقیق ممکن است روزی در کسب درک بهتری از توانایی مغز انسان در تشکیل خاطرات کمک کند. حتی شاید بتوانند این قابلیت مغز را تقویت کنند.

  • yasin mojarrad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی