تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

اسنپ‌دراگون ۸۲۰ صدرنشین بنچمارک AnTuTu

yasin mojarrad | سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر
اسنپ‌دراگون ۸۲۰ صدرنشین بنچمارک AnTuTu

بر اساس جدیدترین ارزیابی‌ها و مقایسه‌هایی که سایت AnTuTu برای تعیین بنچمارک تراشه‌ها انجام داده، اسنپ‌دراگون ۸۲۰ صدرنشین است.

بنچمارک AnTuTu هر چند وقت یک‌بار اقدام به بررسی تراشه‌های موجود می‌کند. نتایج و ارزیابی‌های این سایت معیار صحیح و قابل اعتمادی برای تشخیص ویژگی‌های سخت‌افزارهاست. در جدیدترین رده‌بندی که توسط این سایت صورت گرفته، کارکرد و کیفیت ۱۰ تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند ارزیابی و نتایج بنچمارک آن‌ها منتشر شده است.

چنان که در این جدول مشاهده می‌شود، اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با کسب ۱۳۶۳۸۳ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و حتی از تراشه‌ی A9 شرکت اپل که امتیاز ۱۳۲۶۵۷ دارد هم پیشی گرفته. این در حالیست که مدتی قبل A9 در صدر بنچمارک AnTuTu قرار داشت. سومین رتبه هم متعلق به اگزینوس ۸۸۹۰ از شرکت سامسونگ است و تراشه‌ی Kirin 950 از شرکت هواوی که چند ماه پیش در رتبه‌ی دوم همین بنچمارک رده‌بندی شده بود، دو پله سقوط کرده و حالا در جایگاه چهارم نشسته است.

در ادامه هم تعدادی از تراشه‌های قدیمی‌تر دیده می‌شوند که عمدتا پرچمداران ۲۰۱۵ بودند؛ در ادامه‌ی این لیست به ترتیب اگزینوس ۷۴۲۰، سپس اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و اسنپ‌دراگون ۶۵۲ را می‌بینیم که دوتای آخری با کمی اختلاف در زیر هم قرار دارند. تراشه‌ی A8 اپل در جایگاه هشتم است و دوتای آخر هم به ترتیب اسنپ‌دراگون ۶۵۰ و سپس ۸۰۸ هستند.

antutu-chipset-benchmark-

بنچمارک AnTuTu لیست دیگری هم منتشر کرده که به رتبه‌بندی کارکرد پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) تراشه‌ها می‌پردازد.

در صدر این جدول باز هم اسنپ‌دراگون ۸۲۰ که مجهز به Adreno 530 است، دیده می‌شود و می‌بینیم که A9 اپل این بار با اختلاف خیلی بیش‌تری نسبت به جدول بالا، دوم شده است. GPU به کار رفته در اگزیزنوس ۸۸۹۰ با نام Mali-T880MP12 با فاصله‌ی خیلی کمی از PowerVR GT7600 که داخل تراشه‌های اپل است، در این جدول جای گرفته. ولی از رتبه‌ی چهارم به بعد، اوضاع شاهد افت شدید رتبه‌ها هستیم. Adreno 430 که داخل اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کار شده و همچنین Mali-T760MP8 که در اگزینوس ۷۴۲۰ هست، به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم هستند. A8 اپل هم ششم است. اما از تمام این‌ها جالب‌تر حضور Adreno 420 در رتبه‌ی هفتم است؛ چون از این GPU در تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ کار شده، اما خود این تراشه اصلا نتوانسته در جدول بنچمارک ۱۰ تراشه‌ی اول جایی برای خودش پیدا کند.

تنها فرق GPU موجود در تراشه‌ی Kirin 950 از شرکت هواوی که با نام Mali-T880MP4 شناخته می‌شود، با همتای خودش در تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ، در تعداد هسته‌هایش است؛ با این حال می‌بینیم که محصول هواوی نتوانسته از رتبه‌ی هشتم بالاتر برود.

دوتای آخری هم که جزو میان‌رده‌ها محسوب می‌شوند، با فاصله‌ی بسیار کمی از سومی، به ترتیب GPUهای Adreno 418 و Adreno 510 هستند. اولی داخل اسنپ‌دراگون ۸۰۸ نصب شده و دومی در اسنپ‌دراگون ۶۵۲ قرار دارد.


  • yasin mojarrad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی