تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

باکتری‌های بدن ما دائما با هم می‌جنگند

yasin mojarrad | چهارشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۲۱ ب.ظ | ۱ نظر
باکتری‌های بدن ما دائما با هم می‌جنگند

باکتری‌های روده‌ی ما موجودات خیلی مفیدی هستند. ما در روده‌ی خود برای آن‌ها محیطی گرم و مغذی فراهم کرده‌ایم و آن‌ها هم کاری می‌کنند که ما سالم بمانیم. با این حال ظاهرا که خود باکتری‌ها خیلی رابطه‌ی خوبی با هم ندارند. مطالعات جدید نشان می‌دهند که گونه‌های مختلف باکتری‌های درون روده‌ی ما دائما با هم درحال جنگ هستند. آن‌ها می‌گویند که گونه‌های مختلف باکتری احتمالا برای بدست آوردن فضای بیشتر با همسایگانشان درگیر می‌شوند.

گروه پژوهشی، نژادهایی از یک گونه‌ باکتری که در روده زندگی می‌کند به نام Bacteroides fragilis را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کردند. این گونه باکتری در روده‌‌ی موش‌ها وجود نداشت. وقتی در طول زمان فضله‌ی موش‌ها را آزمایش کردند متوجه شدند که نژادهای مختلف به جنگ با یکدیگر می‌روند. نژادهای مختلف B.fragilis مجموعه‌ای از سموم را به باکتری‌های مجاور ترشح می‌کردند. باکتری‌های هم نژاد با آن‌ها مقابله می‌کردند و در عین حال سیستم ایمنی آن‌ها در برابر سموم باکتری‌های هم نژاد مقاوم بود.

ولی گونه‌ها و نژادهای دیگر باید تسلیم شوند و به باکتری حمله کننده فضای بیشتری بدهند. اندرو گودمن و همکارانش از دانشگاه ییل می‌گویند که در هر دقیقه میلیاردها بار از این نوع سموم در هر گرم از فضله‌ی موش ترشح می‌شود. البته این سلاح باکتری‌ها خیلی کوتاه‌برد است. بنابراین اساسا شاید این فقط نوعی راه ارتباطی باشد. راهی ارتباطی که باعث می‌شود باکتری‌ّهای همسایه خیلی سریع از مناطق نزدیک، دور شوند تا به باکتری‌های دورتر آسیب نرسد.

  • yasin mojarrad

باکتری‌های بدن

نظرات  (۱)

  • محمدرضا گلزاری
  • +++

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی