تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

تهدید دولت امریکا به گرفتن کد منبع iOS از اپل

yasin mojarrad | شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر
تهدید دولت امریکا به گرفتن کد منبع iOS از اپل

قضایای بین اپل و FBI ظاهرا حسابی بالا گرفته است؛ طوری که شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی خطر بزرگی را مقابل‌شان احساس می‌کنند. در حالی که اپل از باز کردن آیفون محکوم اصلی پرونده‌ی «سن برناردینو» سر باز زده، شرکت‌های مختلفی از اپل پشتیبانی کرده‌اند. با این حال،‌ وزارت دادگستری ایالات متحده گفته است که اگر اپل به همکاری نکردن ادامه دهد، به راحتی می‌تواند این شرکت را مجبور به ارایه‌ی کد منبع (Source Code) سیستم عامل iOS کند.

تهدید وزارت دادگستری ایالات متحده علیه اپل بسیار جدی است.

اپل گفته بود که اگر برنامه‌ی باز کردن آیفون‌ها را برای FBI بسازد، این سازمان اطلاعاتی می‌تواند از این ابزار برای باز کردن تمام آیفون‌های دنیا استفاده کند. در تهدید جدید وزارت دادگستری امریکا آمده است: “سازمان FBI نمی‌تواند به تنهایی نرم‌افزار آیفون را باز کند. این سازمان به کد منبع و امضای الکترونیک (Electronic Signature) اپل برای باز کردن آیفون نیاز دارد.”

تهدید وزارت دادگستری ایالات متحده علیه اپل بسیار جدی است. در ادامه‌ی حکم این سازمان آمده: “دولت به دنبال مجبور کردن اپل برای ارایه‌ی کد منبع نبود، چون پاسخ به چنین درخواستی برای اپل خوشایند نخواهد بود. با این حال،‌ اگر اپل کد منبع را ارایه کند، برنامه‌نویسان این شرکت دیگر نیازی به ساخت ابزاری برای سازمان FBI نخواهند داشت.

  • yasin mojarrad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی