تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

راهنمای خرید دوربین‌های DSLR مناسب فیلم‌برداری (پاییز ۹۴)

«نیکون D90» نخستین دوربین DSLR مجهز به توانایی فیلم‌برداری بود. با این حال، کمتر از یک ماه بعد و در سپتامبر سال ۲۰۰۸، رونمایی از «کانن 5D مارک ۲» باعث شد D90 خیلی زود فراموش شود. 5D Mark II با توانایی فیلم‌برداری Full HD به‌شدت مورد استقبال فیلم‌سازان حرفه‌ای قرار گرفت و به‌طور کلی باعث شد که توجه افراد بسیاری از جامعه‌ی فیلم‌برداری، به غنیمتی که از عکاسان گرفته بودند جلب شود. شرکت‌های سازنده‌ی DSLR نیز که حالا مشتری‌های جدیدی پیدا کرده بودند به فکر ارتقای توانایی‌های فیلم‌برداری دوربین‌های DSLR خود افتادند و از آن پس، مدل‌های جدیدتر با قابلیت‌های بیشتری را روانه‌ی بازار کردند. اکنون کار به جایی رسیده که کانن انرژی و تمرکز زیادی را فقط بر روی توانایی فوکوس خودکار فیلم‌برداری دوربین‌های DSLR خود گذاشته است. در ادامه چهار مدل از بهترین دوربین‌های DSLR بازار برای فیلم‌برداری را معرفی می‌کنیم.

‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌

 دوربین دیجیتال کانن ای او اس 5 دی مارک 3 بدنه

۱. کانن 5D Mark III

وقتی نام «کانن 5D مارک ۳» (Canon 5D Mark III) به میان می‌آید، باید گفت که واقعا «دود از کنده بلند می‌شود!». هرچند این دوربین کمی سالخورده شده، ولی به هر صورت مدل بعدی «کانن 5D مارک ۲» محبوب است. «مارک ۳» در ماه مارس سال ۲۰۱۲ معرفی شد و باعث شد که فیلم‌برداران و فیلم‌سازان، بیشتر عاشق دوربین‌های DSLR شوند. سنسور فول‌فریم این دوربین به کمک پردازشگر تصویر قدرتمند و فناوری پیشرفته، می‌تواند ویدیوهای با رزولوشن 1080p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و خروجی باکیفیت زیاد All-I و خروجی کم‌حجم‌تر IPB را ارایه دهد. این درحالیست که در هنگام فیلم‌برداری می‌توان کنترل کامل بر روی نوردهی داشت و حتی میزان حساسیت میکروفون را نیز تنظیم کرد. به‌علاوه این دوربین ورودی میکروفون، خروجی هدفون و HDMI نیز دارد. البته احتمالا امسال این دوربین با مدل «کانن 5D مارک ۴» (Canon 5D Mark IV) جایگزین می‌شود.

خرید محصول از دیجی کالا   ‌‌‌

     ‌‌‌

 دوربین دیجیتال نیکون D810

۲. نیکون D810

زمانی رقیب مستقیم کانن 5D مارک ۳، دوربین «نیکون D800» بود. اکنون مدل بعدی دوربین نیکون به نام نیکون D810 نیز به بازار آمده و ارتقاهای چشم‌گیری در فیلم‌برداری داشته است. درواقع می‌توان گفت که این بهترین DSLR نیکون در فیلم‌برداری است و در شرایط مختلف می‌تواند نسبت به «کانن 5D مارک ۳» ترجیح داده شود. این دوربین می‌تواند فیلم‌برداری 1080p را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. به‌علاوه قادر است از طریق درگاه HDMI خروجی غیر‌فشرده ارایه بدهد و همزمان فیلم را بر روی کارت حافظه‌ی داخلی ضبط کند. همچنین دارای یک سری امکانات نرم‌افزاری مثل مود کنترل تصویر Flat برای افزایش گستره‌ی دینامیکی و Zebra Strips برای مشخص شدن مناطق پرنور تصویر است. این دوربین دارای میکروفون استریوی داخلی، جک ورودی میکروفون و جک خروجی هدفون نیز هست. D810 هم مانند «کانن 5D مارک ۳» از آن دوربین‌های DSLR‌ فول‌فریمی است که کاملا به کار فیلم‌برداران و فیلم‌سازان حرفه‌ای می‌آید.

خرید محصول از دیجی کالا‌‌‌‌   ‌‌

 ‌‌‌    ‌‌

دوربین عکاسی کانن EOS 70D

۳. کانن 70D

هرچند که دو DSLR بالا از نوع فول‌فریم و مناسب فیلم‌برداران حرفه‌ای هستند، ولی کانن 70D به‌عنوان یک DSLR مجهز به سنسور تصویر کوچک APS-C یک ویژگی دارد که دو دوربین گران‌قیمت و فول‌فریم بالا ندارند. این دوربین مجهز به فناوری Dual Pixel CMOS AF است که منجر به دست‌یافتن به فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیق در هنگام فیلم‌برداری می‌شود. این ویژگی به‌علاوه‌ی سنسور تصویر نسبتا کوچک APS-C باعث می‌شود 70D بیشتر از اینکه مناسب فیلم‌برداران حرفه‌ای باشد، به کار فیلم‌برداران آماتور و فیلم‌برداری‌های خانوادگی و دوستانه بیاید. این دوربین می‌تواند فیلم‌های 1080p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. به‌علاوه این دوربین Wi-Fi داخلی نیز دارد و بدین‌وسیله می‌توانید دوربین را در هنگام فیلم‌برداری باگوشی هوشمند یا تبلت کنترل کنید. این دوربین دارای میکروفون‌ استریو، جک ورودی میکروفون و خروجی HDMI نیز هست. در ضمن 70D از نمایشگر لمسی نیز بهره‌ می‌برد که این خود یک مزیت بزرگ در فیلم‌برداری حساب می‌شود و می‌توانید از ویژگی‌هایی مثل «فوکوس لمسی» (Touch to Focus) و تغییر تنظیمات دوربین به هنگام فیلم‌برداری، بدون اینکه دوربین تکان بخورد یا صدایی ایجاد شود، استفاده کنید.

خرید محصول از دیجی کالا    ‌‌    ‌‌

 ‌‌‌‌   ‌‌‌   ‌

دوربین دیجیتال کانن 750D

۴. کانن 750D/760D

خواهران دوقلوی کانن 750D و «کانن 760D» را می‌توان مدل‌های کوچک‌شده‌ی 70D دانست. این دوربین‌ها از یک فناوری مشابه با آن‌چه در 70D به کار رفته به نام Hybrid CMOS III بهره می‌برند که عملکرد فوکوس خودکار شبیه به 70D را ارایه می‌دهد. بنابراین، این دو از جمله معدود دوربین‌های DSLR هستند که در هنگام فیلم‌برداری، فوکوس خودکار سریع و دقیق دارند. دیگر ویژگی‌های فیلم‌برداری آن‌ها نیز خیلی شبیه به 70D است، به‌طوری‌که این دو دوربین می‌توانند فیلم‌های 1080p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. همچنین 750D و 760D نیز دارای Wi-Fi و نمایشگر لمسی هستند تا مثل بردار بزرگ‌ترشان، بتوان در هنگام فیلم‌برداری، آن‌ها را با گوشی هوشمند و تبلت کنترل کرد. در ضمن اگر لازم بود با استفاده از نمایشگر لمسی خود دوربین، بدون ایجاد کوچک‌ترین لرزش می‌توان تنظیمات آن‌ها را تغییر داد. این دو دوربین میکروفون استریو، جک ورودی میکروفون و خروجی HDMI نیز دارند. در ضمن دوربین پرامکانات‌تر و گران‌تر 760D می‌تواند فیلم‌برداری‌ HDR نیز بکند. به هر صورت این دو دوربین برای فیلم‌برداران آماتور و آن‌هایی که می‌خواهند فیلم‌های خانوادگی و دوستانه بگیرند مناسب هستند.

خرید محصول از دیجی کالا

‌‌   ‌‌‌

  • yasin mojarrad

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی