تکست گرافی

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

سایت آی تی سازان

فردا اینجا اغاز می شود

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در ژاپن

yasin mojarrad | جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر
ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا در ژاپن

ژاپن وسعت زیادی ندارد، اما جمعیت زیادی در این کشور زندگی می‌کنند که معضل خانه‌سازی و احداث ساختمان‌ها را با ساختن برج و سکونت در ارتفاع حل کرده‌اند. حالا که نوبت احداث نیروگاه و تقویت زیرساخت‌ها رسیده، ژاپنی‌ها به دلیل کمبود زمین و بستر سخت، آب‌ها را نشانه گرفته‌اند. این کشور قصد دارد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را تاسیس کند.

دو شرکت ژاپنی Century Tokyo Leasing Corporation و Kyocera Corporation در این پروژه به هم پیوسته‌اند تا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دنیا را در سد بند یاماکورا (Yamakura) بسازند. این نیروگاه به منظور تامین خدمات آب‌های صنعتی تاسیس می‌شود.

این نیروگاه ۱۸۰ هزار مترمربع از سطح آب را اشغال خواهد کرد و قرار است که در سال ۲۰۱۸ آماده‌ی بهره‌برداری شود. به علاوه تخمین زده می‌شود که میزان امنیت این نیروگاه خورشیدی شناور بسیار بیش‌تر از نیروگاه اتمی شناوری باشد که چین درصددد ساخت آن است.

طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند.

طبق محاسبات، این نیروگاه خورشیدی سالانه ۱۶۱۷۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند. این میزان انرژی قادر است برق ۴۹۷۰ خانه را تامین کند.

شرکت Kyocera Corporation از اسفند ماه سال گذشته هم اقدام به ساخت نیروگاه شناور ۱٫۷ مگاواتی و ۱٫۲ مگاواتی کرده بود، ضمن این‌که یک نیروگاه ۲٫۳ مگاواتی را هم در خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۴) راه‌اندازی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی